Monday 11 August 2014

Vitamin Untuk Atasi Penyakit Sendi

Apakah yang dimaksudkan dengan Arthritis?Arthritis merupakan penyakit "radang sendi".Atau dikenali sebagai penyakit 'autoimmune disease' yang mana  kedaan sistem pertahanan diri menyerang badan sendiri dan memberi impak kepada sendi,tisu-tisu yang mengelilingi sendi dan tisu perantaraan yang lain.

Bagi mengetahui lebih lanjut bagaimana seseorang itu mengalami radang sendi,oleh itu kita kaji bagaimana sendi-sendi dalam badan bekerja...



Sendi juga dikenali sebagai Joint.Ia berada di pertemuan antara dua tulang kita.Dimana ada sendi pada badan kita? iaitu pada jari,lutut,pinggul,siku dan bahu.Rupanya banyak sendi yang begerak dalam badan kita so perlu dijaga dengan sebaik mungkin.

Apakah itu ligamen? Ligamen adalah otot yang menyambungkan dua tulang pada sendi.Ia berfungsi seperti getah  yang bersifat lentur dan elastik.Apakah itu Kartilaj?Kartilaj (Cartilage) pula adalah bahan yang menyaluti tulang kita ini bagi memastikan tulang kita tidak berlaga di antara satu sama lain.Kartilaj berfungsi melindungi sendi kita dari rasa sakit bila berlaga.

Manakala dalam ligamen kita ada kapsul yang bertindak seperti cecair.Cecair ini dikenali sebagai cecair Synovial.Cecair Synovial berfungsi sebagai pelincir untuk mengelakkan rasa sakit dan bergerak lancar.

Tahukah anda bagaimana terjadinya sakit lutut dan sendi?

Sakit sendi dan lutut yang terjadi kebiasaannya di kenali sebagai Osteoarthritis.Osteoarthritis terjadi bila kartilaj sudah tak elastik dan menjadi keras.Bila ia dah keras,sendi akan mudah tercedera dan akan merasa sakit.Apabila sudah lama 2 tulang pada sendi boleh berlaga dan menambah kesakitan yang ada.Ini biasa melanda golongan tua dan kemungkinan golongan muda juga akan mengalaminya.


Antara vitamin yang sesuai untuk atasi masalah ini adalah :

1. Advanced Joint Health Tablet - Berfungsi untuk mengekalkan tulang rawan yang sihat.



Antara manfaatnya :
  • Dapat menyokong keselesaan sendi
  • Ia dapat memelihara tisu penyambung yang sihat
  • Dapat meningkatkan kesan kusyen
2. Omega Guard - Bertindak mengurangkan inflamasi


Mengandungi omega 3 yang dapat melambatkan degradasi tulang rawan.Suplemen ini bertindak mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi dan dapat kurangkan sakit pada sendi.Omega 3 yang terkandung dalam suplemen ini bertindak sebagai pelincir bagi membolehkan sendi bergerak dengan lebih aktif.Bagi mendapat kesihatan sendi yang lagi baik perlu mengambil asid lemak Omega 3 bersama glukosamia.
* Glukosamia terdapat dalam Advanced Joint Health Tablet dari ekstrak jagung

3. Ostematrix - Dapat mengekalkan sel tulang yang sihat

  • Kalsium yang terkandung didalamnya amat penting untuk tulang,otot dan ligamen
  • Kandungan magnesium yang terdapat didalamnya amat diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan cara mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.


Di sini saya ingin kongsikan beberapa testimoni selepas mengunakan set sendi shaklee...

Testimoni 1


Testimoni 2


Testimoni 3

Bagi yang berminat untuk dapatkan SET SENDI SHAKLEE boleh hubungi saya.Anda boleh dapatkan untuk ma dan ayah bagi memastikan mereka sihat sejahtera.


No comments:

Post a Comment