Wednesday 6 August 2014

Cara Makan Set Kurus Shaklee Dengan Betul

Nak kurus?Kurus adalah dambaan setiap wanita,ini kerana nampak cantik bila sudah kurus.Tapi bagi saya kurus tapi dalam keadaan yang sihat adalah bonus.Bukan bermakna gemuk itu tidak sihat tak semestinya.Tapi apabila berat badan bertambah akan menganggu kesuburan bagi seseorang wanita tapi tidak semua wanita.Menjadi kurus adalah langkah bijak untuk lebih sihat terhindar dari masalah yang lain.

Kenapa Saya Cadangkan Set Kurus Shaklee?

Pertama :

Set kurus ini memang menjadi pilihan ribuan orang.WHY???kerana ia paling selamat dan semulajadi.Kandungan dalam set kurus shaklee tidak perlu risau kerana ia adalah Halal dan ada kelulusan KKM.Kebanyakan produk kurus diluar sana merbahaya kerana terlalu banyak kimia berbahaya yang terkandung di dalamnya.Dan pula tidak mendapat kelulusan KKM.

Kedua :

Cara penurunan berat badan adalah secara sihat tidak mendadak.Ada cara yang betul untuk amalkan set kurus ini jangan anggap anda boleh mengambil makanan sesuka hati apabila amalkan set kurus ini.Anda hendaklah kawal atau kurangkan portion makan,kurangkan makanan mengandungi karbohidrat (nasi,mee,bihun dan dll) dan lebihkan protien (ikan,ayam,daging dll).Anda juga digalakkan melakukan aktiviti yang membakar kalori seperti berbasikal,berlari dan sebagainya.

Bagi yang mengamalkan set kurus shaklee jangan risau kerana berat badan turun secara perlahan-lahan tetapi tidak akan kembali kepada berat badan yang lama sekiranya diambil dengan betul.

Apa Yang Hebat Sangat Set Kurus Shaklee?

Terdapat konsep dalam set kurus shaklee iaitu Bakar - Buang - Bina untuk mengurangkan berat badan penggunanya.Apa itu bakar?Apa itu Buang?Apa itu Bina?


Bakar

Konsep bakar yang dimaksudkan adalah membakar lemak dalam badan.Selain itu digelar sebagai pencair lemak.Produk yang saya suggest adalah Lecithin.



Lecithin berfungsi sebagai "pemecah lemak" atau "fat emusifier".Proses pemecahan lemak berlaku apabila lecithin bertemu dengan lemak degil ia akan bergabung dengan lemak itu dan membawa ia keluar.Suplemen Lecithin dapat membakar lemak dengan lebih cepat jika diselangi dengan senaman yang sesuai.Pengambilan lecithin 4000mg sehari akan dapat hasil yang memuaskan.

Buang

Konsep buang/detoks sangat penting selepas proses bakar lemak berlaku.Apabila lemak telah dipecahkan dalam badan dan ianya harus dibuang dengan cara pembuangan najis supaya tidak tertinggal dalam badan.Produk yang sesuai untuk membuang adalah Alfalfa Complex.


Konsep detoksifikasi dalam usus banyak memberi kelebihan bukan sahaja dapat mengurangkan berat badan malah dapat mengembalikan tenaga dan mengurangkan risiko barah.Pembuangan toksin dalam badan akan dapat meningkatkan tenaga.Tenaga yang diperlukan untuk membuang toksin boleh di salurkan untuk keperluan badan yang lain.Pembuangan yang baik dapat menambah tenaga,pengaliran darah yang lancar dan dapat tidur dengan lena.

Bina

Selepas lemak disingkirkan,otot badan perlu dibina semula supaya kulit tidak mengeleber akibat lemak yang dibuang.Cinch dari shaklee boleh menyelesaikan masalah ini kerana ia kaya dengan protien yang diperlukan oleh badan seharian.


Kebaikan Cinch Shake Shaklee

  1. Mengandungi indeks glisemik yang rendah - 22 gram sesuai untuk pengidap kencing manis dimana membantu mengekalkan tahap gula dalam darah yang normal dan memberi tenaga yang konsisten
  2. Powered by Leucine untuk memelihara otot semasa anda menurunkan berat badan
  3. Mengandungi 24gram protien untuk setiap hidangan membuatkan anda merasa kenyang
  4. Mengandungi serat yang tinggi - 6 gram serat untuk setiap hidangan
  5. Memberi 35% atau lebih Nilai Harian 21 Vitamin dan mineral penting
  6. Dihasilkan dari soya yang bebas GMO (Non GMO Soy)
  7. Tiada perasa tiruan,warna dan pemanis.
Mengikut kajian klinikal,Cinch Shake membantu menghilangkan lemak yang terdapat pada otot dan dengan bantuan Leucine akan membina semula otot dan mengekalkan bentuk jisim tanpa lemak (lean muscle)

Sekiranya tiada penurunan selepas mengambil set kurus shaklee jangan risau kerana ia normal kerana ia masih dalam proses pembinaan otot pada badan.Tetapi anda boleh mengalami Inchloss atau perubahan pada pinggul,peha dan lengan.

Cara Makan Set Kurus Shaklee


Anda disarankan hanya bersarapan dengan cinch setiap pagi.Cinch yang mengandungi glisemik membolehkan anda kenyang lebih lama.Cara pengambilan makanan semasa lunch dan dinner adalah seperti dibawah :


Dengan pengamalan makanan seperti yang di atas insyaAllah berat badan dapat dikawal.Anda juga jangan lupa untuk senaman dan aktiviti yang berat untuk membakar kalori.Dengan mengemas rumah pun boleh bakar kalori uolls.....

Untuk dapatkan set kurus shaklee..

FB Fanpage: zanaibuvitamin.com
Facebook: Zana Ahmad


No comments:

Post a Comment