Tuesday 5 August 2014

Kenapa Saya Pilih Shaklee?


Assalamualaikum,

Kenapa saya pilih shaklee tapi bukan produk lain?Sebelum saya pergi jauh.Disini saya ingin sentuh serba sedikit berkaitan dengan Shaklee Produk.Sebuah syarikat yang mengeluarkan makanan kesihatan yang berasaskan bahan semulajadi dan mesra alam.Sesiapa sahaja yang menggunakan produk shaklee.

Saya sangat bersyukur kerana dapat join shaklee disamping menjaga kesihatan boleh menambah pendapatan.Macam mana saya boleh terjebak dengan shaklee ye....begini ceritanya.Saya bertekad untuk menyusukan anak selama 2 tahun kerana anak pertama hanya menyusukan selama 1 tahun 10 bulan.Saya mulakan pencarian dengan "google",lama juga mencari saya terjumpa produk shaklee kebetulan orang sekampung ada yang jadi ahli shaklee.Saya bertanya tentang produk untuk banyakkan susu beliau cadangkan mengambil ESP Shaklee (masa itu budget ciput).

Bermula dari situ saya mula terokai produk shaklee dan berbincang dengan suami untuk menjadi ahli shaklee.Suami galakkan saya kerana tidak rugi masuk ahli.Produk shaklee mendapat status halal.


Terdapat banyak produk yang dikeluarkan oleh pihak shaklee yang banyak fungsi untuk pelbagai penyakit.Produk akan berkesan sekiranya pengambilan yang konsisten dan mengambil air yang banyak sekurang-kurangnya 3liter sehari.Produk yang dikeluarkan sesuai untuk pelbagai lapisan dan peringkat dari kanak-kanak hinggalah orang tua.Sememangnya adalah berbaloi memilih produk shaklee lagipun ia menggunakan bahan yang semulajadi.

Produk Shaklee yang menjadi pilihan ramai adalah ESP (ENERGIZING SOY PROTIEN) kerana produk ini mengandungi protien soya yang berkualiti tinggi.Produk ini dapat memberi tenaga yang berpanjangan amat sesuai untuk yang ingin turunkan berat badan.ESP Shaklee tidak digalakkan bagi yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran untuk memproses protien.

Kenapa Saya Dan Family Memilih Shaklee?

Kami sekeluarga memilih produk ini kerana ia dijamin dari bahan semulajadi yang selamat,berkesan dan sihat.Saya sendiri mengamalkan ESP + Alfalfa (eczema) + Vitamin C (cantik).Manakala suami mengambil ESP + Vitamin C.Manakala anak-anak mengambil set kanak-kanak yang terdiri daripada Meal Shake + Omega Guard + Chewable Vita C untuk kesihatan dalaman dan luaran.Sejak pengambilan yang konsisten anak-anak sudah kurang demam,keadaan ini mengembirakan saya dan suami.

Sebelum ini anak kedua saya mengalami masalah sembelit yang boleh dikategorikan teruk hingga menangis apabila hendak membuang air besar.Keadaan ini merisaukan saya dan suami.Kami telah berulang alik ke hospital hingga berjumpa dengan pakar berkenaan penyakit anak kami.Tapi alhamdulillah setelah mengamalkan set kanak-kanak ini anak saya beransur baik dan dapat membuang air besar seperti normal.Bersyukur sangat pada masa itu kepada Allah  anak sudah boleh membuang air besar seperti biasa.Sekiranya ada anak-anak tuan puan yang mengalami masalah yang sama jangan segan silu boleh rujuk saya.

Kenapa Saya Menjadi Ahli Shaklee?

Saya memilih untuk menjadi ahli shaklee bukan sahaja kerana dapat membeli produk dengan harga ahli malah percaya dengan keberkesanan produk tersebut.Kini seluruh family saya mengamalkan produk shaklee termasuklah ipar duai.Rasa seperti berbaloi dapat berkongsi produk yang amat berkesan ini dengan keluarga.Keluarga yang sihat dapat melahirkan generasi yang sihat dan gembira.

Sekiranya ada sahabat atau sesiapa sahaja yang ingin menjadi ahli shaklee jangan segan silu untuk menghubungi saya Zanariah Ahmad (019 693 8223).

Bagaimana Hendak Mendaftar Sebagai Ahli?

Untuk menjadi sangat mudah tidak memerlukan modal yang banyak hanya RM65 (semenanjung) dan RM85 (Sabah & Sarawak).Keahlian adalah seumur hidup walaupun untuk makan sendiri ataupun berbisnes.Jom join saya untuk menjadi ahli saya pasti anda akan berpendapat seperti saya.Walaupun saya belum berjaya sepenuhnya seperti mak-mak Shaklee terutama Pn Adilah Manaf celikvitamin tapi saya pasti sedikit masa lagi saya pun akan berjaya seperti mereka.Mereka merupakan idola saya untuk berjaya disamping berdoa pada yang Maha Esa.Rezeki itu bukan untuk saya tapi untuk anak-anak dan keluarga.

Segala pembelian produk dilakukan secara online dan offline.Terpulang pada individu mengikut masa yang ada.Anda tidak perlu risau untuk memikirkan cara penghantaran kerana semua penghantaran diuruskan oleh Pihak Shaklee.So anda tidak perlu risau.

Sebagai penutup saya sangat bersyukur dipertemukan dengan produk yang terbaik ini.Jom ramai-ramai sertai saya dalam bisnes shaklee....sebarang pertanyaan boleh hubungi :

FB Fanpage: zanaibuvitamin.com
Facebook: Zana Ahmad

2 comments:

  1. Bismillah...kita cukup teruja untuk menyusukan anak sehingga 2 tahun atau lebih.
    jom baca artikal saya:
    http://carehappytips.blogspot.com/2014/07/kisah-saya-dengan-shaklee.html

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...shaklee bukan sahaja memberi kesan yg baik dari segi kesihatan malah memberi pulangan lumayan.

    saya ada cerita sedih di sebalik shaklee http://suplemensihat2u.blogspot.com/2014/08/kisah-sedih-saya-dan-shaklee.html

    ReplyDelete