Friday 8 August 2014

CoQ10 Shaklee : Bagaimana Ia Membantu Untuk Kesihatan Jantung?

Bagaimana CoQ10 Shaklee dapat membentu menangani masalah jantung?sebelum itu kita kenal dulu apakah CoQ10 ini!!!CoQ10 adalah zat makanan yang larut lemak yang hadir secara semulajadi dan ditemui pada setiap sel tubuh kita yang berfungsi dengan baik.Kebiasaannya ia dijumpai di dalam organ-organ yang berkerja keras dan memerlukan tenaga selular yang banyak supaya  organ berfungsi dengan baik seperti hati,jantung,buah pinggang dan pankreas.

CoQ10 merupakan jutaan sel-sel tubuh yang penting bagi menghasilkan tenaga disamping membakar lemak dan gula dalam makanan yang kita makan.Nutrien yang terhasil akan dihuraikan dan ditukar kepada tenaga.Proses tersebut memerlukan tenaga oleh itu CoQ10 bertindak sebagai pencetus tenaga.

Bagi mengekalkan jantung berdegup dan organ-organ lain berfungsi membekalkan aliran tenaga CoQ10 perlu ada dalam badan kita.Ini kerana tanpa CoQ10, sel-sel tidak dapat berfungsi untuk menghasilkan tenaga dan menyokong kehidupan.


Apakah Jantung?Jantung merupakan pompa berotot didalam dada yang berkerja tanpa henti memompa darah seluruh tubuh kita sehinggalah kita mati.Jantung berkontraksi dan relax 100.000x dalam sehari dan memerlukan suplai darah yang baik oleh pembuluh arteri koroner.

Apakah Kelebihan CoQ10?
  • Dapat membantu mengukuhkan otot-otot jantung,untuk menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh badan.
  • Ia juga dapat menyokong pertalian antara saluran darah untuk menyumbang kepada paras tekanan darah sihat/normal.
  • Bertindak sebagai anti oksidan yang kuat untuk melindungi arteri bagi menangani masalah pengoksidaan lipoprotiens berkepekatan rendah (LDL) dan pengaliran darah yang mudah.Ini bagi memastikan darah mengalir ke jantung.
Berapakah Jumlah Pengambilan CoQ10 Yang Kita Perlukan?

Paras CoQ10 dalam badan dapat dikekalkan dengan pengambilan diet harian yang betul.Kebiasaannya jumlah CoQ10 yang terdapat dalam makanan seharian adalah kurang 10mg sehari.Carta dibawah menunjukkan makanan yang diambil setiap hari dengan jumlah CoQ10 yang terkandung di dalamnya.


Apabila usia kita meningkat keupayaan tubuh untuk menghasilkan CoQ10 menurun.Mengikut kajian tubuh kita boleh menghasilkan CoQ10 dengan jumlah tertinggi ketika berusia 20 tahun dan menurun selepas 20 tahun berikutnya.Manakala ketika usia 40 tahun jantung kita hanya mampu menghasil 68.2% sahaja CoQ10 dari usia 20 tahun.


Antara faktor lain yang mengurangkan tahap CoQ10 dalam badan seperti diet tidak seimbang,pendedahan kepada radikal bebas dan penggunaan ubat-ubatan tertentu yang mengandungi dadah menyebabkan kolesterol rendah.Pengambilan suplemen adalah digalakkan untuk mengekalkan zat makanan dalam badan kita.

Bagaimanakah CoQHealth Plus Shaklee Dapat Memenuhi CoQ10 Yang Diperlukan?




Produk diatas mengandungi semua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan vitamin E dan ekstrak teh hijau yang dijadikan sebagai kapsul bioketersediaan dengan sistem penyampaian minyak kacang soya untuk mengurai dan menjadi penyerap lebih baik.Kebaikan CoQ10 adalah :

  1. Menghasilkan tenaga ke jantung
  2. Memastikan pengoksidaan LDL ke arteri dilindungi
  3. Meningkatkan peredaran darah
  4. Dapat menambah dan mengekalkan paras CoQ10 dalam darah
  5. Ia juga dapat membantu pesakit kanser payudara dan pesakit yang menerima rawatan kemoterapi
  6. Juga dapat membantu pesakit parkinson
  7. Dapat meningkatkan tahap kesuburan dan jumlah sperma.
Anda boleh mencuba produk ini kerana ia sangat bagus untuk mengurang sakit jantung kerana fungsi CoQ10 memang diperlukan oleh badan kita.Mencegah lebih baik dari mengubati.Penyakit jantung adalah penyakit yang tidak boleh dibiarkan kerana ia telah meragut banyak nyawa.

Untuk mendapat produk CoQ10 Health Plus Shaklee boleh :





No comments:

Post a Comment