Wednesday 13 August 2014

5 Suplemen Untuk Kesihatan Kaum Lelaki

Lelaki memang terkenal dengan tugas dan tanggungjawab berat yang perlu ditanggung.Kenapa Allah jadikan lelaki untuk memimpin wanita dan anak-anak?Lelaki semestinya pilihan utama untuk menjadi khalifah di muka bumi ini.Ini kerana lelaki yang akan menjadi pemimpin dalam sebuah institusi kekeluargaan.

Sekeliling saya pun ada lelaki yang sentiasa memberi semangat dan tunjuk ajar.Ia adalah suami saya sendiri yang kaya dengan sifat penyabar dan penyayang.Saya juga bersyukur ada ayah yang baik dan bertanggungjawab untuk membesarkan anak-anak tidak mengenal penat lelah.

Namun kesihatan mereka juga perlu dijaga supaya dapat memberi nafkah zahir dan batin kepada isteri dan perbelanjaan untuk anak-anak.Juga memberi belanja untuk ibu dan adik-adik.

Perkara Penting Yang Perlu Dilakukan Untuk Mendapat Kesihatan Yang Baik
  • Mengamalkan diet pemakanan yang baik
  • Sentiasa melakukan amalan rohani untuk jiwa yang lebih tenteram dan diberkati Allah
  • Sentiasa mengamalkan gaya hidup sihat dengan tidak meroko,ambil dadah dan alkohol
  • Mengamalkan amalan riadah dan bersenam setiap hujung minggu bersama keluarga
  • Mesti pastikan tidur yang secukupnya.
Penyakit Yang Biasa Dihadapi Lelaki Adalah :
  • Penyakit jantung
  • Penyakit kencing manis atau diabetes
  • Penyakit sendi
  • Ketidaksuburan
  • Darah tinggi
  • Buasir
  • Asma
  • Berat badan berlebihan
Shaklee ada produk yang bersesuaian dengan keperluan lelaki masa kini.Produk-produk itu  mengandungi nutrien yang penting untuk lelaki.

1. Polifenol Tumbuhan

Menurut kajian polifenol dapat mengurangkan risiko penyakit berkaitan dengan umur seperti kardiovaskular dan lain-lain penyakit "penyakit radang" seperti arthritis,kencing manis dan penyakit alzheimer.Polifenol diekstrak dari buah anggur,lobak ungu,polygonum cuspidatum dan Eropah Elderbery yang ada dalam vivix shaklee.Suplemen ini menggalakkan penuaan yang lebih  sihat dan dapat memberikan tenaga dalam badan anda.

2.Vitamin E

Tahukah anda peratus kemandulan lelaki di Malaysia meningkat dari 15 % ke 30% dalam masa 5 tahun.Pengambilan Vitamin E dapat mengurangkan kemandulan dan risiko kanser prostat.Manakala elemen antioksidan dalam Vitamin E dapat melindungi dari terkena penyakit jantung,kanser,dan mengekalkan kesihatan lelaki yang optimun.

3. CoQ10 Dan Minyak Ikan

Kedua elemen diatas melengkapkan otot jantung dengan nutrien bagi berfungsi dengan sihat.CoQ10 penting untuk mengalirkan tenaga dalam jantung.Tenaga yang banyak membolehkan jantung berfungsi dengan baik.Manakala minyak ikan dapat meningkatkan pengaliran darah dan mengekalkan tisu jantung dan saluran darah menjadi fleksibel ia amat bermanfaat untuk mereka yang ada kardiovaskular atau kadar kolesterol yang tinggi.

4. Zink

Merupakan mineral penting untuk sistem pembiakan lelaki yang normal.Kekurangan elemen zink dalam badan lelaki lebih cenderung menjadi tidak subur.Zink amat penting untuk tingkatkan kesubutan dan jumlah sperma di samping mengurangkan risiko mati pucuk dan pembesaran prostat.

5 Suplemen  untuk lelaki bagi mendapat kesihatan yang baik

1. Vivix

Suplemen ini mengandungi campuran botanikal unik polyganum cuspidatun,anggur muscadine,european elderberry dan lobak merah ungu yang kaya dengan polifenol yang dapat membantu mengekalkan kesihatan lelaki  kerana kandungan antioksidan yang lebih tinggi.


2. CoQ10 Health plus

Campuran semulajadi daripada 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak teh hijau yang disediakan dalam kapsul bioketersediaan dengan sistem penyampaian minyak kacang soya bagi penyerapan optimum.CoQ10 dapat menyokong penghasilan tenaga untuk jantung,melindungi arteri dan meningkatkan peredaran darah.


3. Omega Guard

Suplemen ini kaya dengan asid lemak omega 3 yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita sendiri.Ia juga bertindak mencegah penyakit saluran darah dan strok.Ia juga dapat meningkatkan keupayaan ingatan,eczema,dan migrain,imsonia,mencegah kanser prostat dan memelihara sendi.Kandungan Omega 3 yang tulin dari Shaklee cukup membantu kesihatan lelaki.

4. Vita-E Complex

Suplemen ini mengandungi bahan semulajadi daripada minyak sayur-sayuran dan selenium untuk melengkapi apa yang diperlukan vitamin E.Satu kapsul Vitamin E menyediakan 400iu Vitamin E,65mcg selenium dan 39.4mcg ekstrak biji anggur yang baik untuk kesihatan lelaki.


5. Zinc Complex

Suplemen shaklee ini dirumus dari zink gluconate semulajadi yang bergabung dengan alfalfa dan kalsium bagi menghasilkan zink yang mudah diserap oleh badan.Zinc terkandung sebanyak 10kali ganda dalam prostat lelaki berbanding organ lain.

Ia juga dapat memulihkan luka dengan cepat,mempertingkatkan sistem imun dan memelihara kolagen.

Kaum adam jangan ambil mudah tentang penyakit masa kini.Bukan sahaja wanita yang perlu jaga kesihatan tetapi lelaki juga perlu menganggap itu satu keperluan yang penting

Bagi mendapatkan set kesihatan lelaki boleh hubungi saya.Saya akan guide anda apabila membeli dengan saya.Anda juga boleh terus beli suplemen ini sendiri dengan cara tekan link di bawah.

FB Fanpage: zanaibuvitamin.com
Facebook: Zana Ahmad 


No comments:

Post a Comment