Tuesday 10 June 2014

10 Kebaikan Vitamin E



Macam mana hendak mengetahui Vitamin E itu semulajadi atau tiruan?Kalau anda hendak tahu kena perhatikan label pada botol Vits E Shaklee tu.Kalau label pada botol tertulis "d" maka ianya adalah vits yang bersumberkan semulajadi.Tapi kalau anda tengok pada label yang tertulis "i", anda kena berhati-hati ye...kemungkinan vits yang berlebalkan ini diperbuat daripada sumber tiruan atau kimia

Cuba perhatikan botol Vit E tu plak..ni vit E yang baru tau...Natural Vitamin E & Selenium With Grape Seed Extract...agak-agak nape ada selenium???

Sebabnya...
  • Vitamin E sahaja tanpa selenium adalah tidak sempurna
  • Pengambilan Vitamin E bersama Selenium akan memberi kesan yang optimun
  • Kalau ambil Vitamin E tanpa Selenium boleh mengakibatkan ia bertindak sebagai toksik dalam tempoh jangka masa panjang kerana Vitamin E ini tidak dapat melaksanakan tugasnya dengan baik...Vit E tanpa selenium akan akibatkan toksik
Satu kandungan vitamin E Shaklee adalah ekstrak biji anggur. Antara kelebihan ekstrak biji anggur ini adalah:-
  • mengandungi pelbagai khasiat kesihatan seperti protein, lipid, karbohidrat dan polifenol.
  • kuasa antioksidan polifenol adalah 20x lebih baik daripada vitamin E sendiri dan 50x lebih baik daripada vitamin C. Kalau ayat lain, minyak biji anggur ni amat berkesan untuk awet muda dan memlihara kecantikan. Pada anda yang tak tahu kan, sini yat nak bagitau yang ekstrak biji anggur ni terbukti berkesan menguatkan sistem imunisasi badan, menganjalkan kulit,menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku dan melegakan masalah berpunca daripada urat timbul.
  • Ni lagi satu rahsia Vitamin E... melambatkan proses penuaan..kalau nak nampak sentiasa muda, jom amalkan Vitamin E..jangan biarkan tua sebelum masanya ye...x gojes n cun nanti.
  • Oligomeric Proanthi Cyanidin (salah satu phenol dalam biji anggur) bertindak memelihara tubuh daripada tua sebelum masanya. OPC ni jugak terikat dengan kolagen. Procyanidin yang ada dalam vit E membantu kulit lebih elastik dan membuat sesorang nampak muda secara semulajadi.

Kalau anda semua inginkan Vitamin E ini memberi kesan yang optimum, pastikan anda memilih Vitamin E  yang semulajadi...sebabnya, vitamin E semulajadi ni mudah diserap berbanding vitamin E yang sumbernya daripada bahan kimia atau tiruan.
Vitamin E yang bersumberkan bahan kimia atau tiruan tidak dapat diserap oleh badan dan akan menjadi toksik dan ini menjadi penyebab kepada kewujudan abnormal sel dalam badan.
 
 
Antara kelebihan Vitamin E 
  1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuan
  2. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu dan sangat berguna dalam rawatan 'premenstrual syndrome' (PMS) dan penyakit fibroeystie buah dada. Bagi mereka yang sering menhidapi senggugut yang teruk sehingga berguling-guling disebabkan sakit perut boleh mencuba Vitamin E
  3. Mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan.
  4. Vitamin E boleh meningkatkan kesuburan, bukan sahaja wanita malah ia juga menambah pengeluaran air mani lelaki. Membantu mereka yang mempunyai masalah Low Count Sperm
  5. Vitamin E menggalkkan kulit dan rambut menjadi sihat,cantik dan lebat
  6. Vitamin E juga dikenali sebagai Vitamin cinta kerana membantu merawat masalah kedinginan suami isteri.
  7. Kajian menunjukkan kebanyakan lelaki yang mengambil vitamin E untuk sekurang-kurangnya seminggu akan mengalami tenaga seksual yang lebih baik,libido lebih kuat dan kurang stress dalam kehidupan harian.
  8. Vitamin E membuatkan anda nampak muda-melindungi kulit daripada kerosakan akibat radiasi UV matahari dan udara tercemar yang menjadi punca kedutan, jeragat dan juga kanser kulit.
  9. Bagi wanita Vitamin E mengurangkan sindrom sebelum had (PMS) dan pre-menapause seperti mood berubah,kekejangan,sakit kepala,depressi dan sebagainya.
  10. Vitamin E membantu penghasilan hormon estrogen pada wanita.Ia penting dalam mengawal keinginan,tarikan dan mood seks.
Vitamin E Shaklee juga boleh dibuat masker tau...hehehe..Sila laa cuba tapi make sure dapatkan yang semulajadi dan bukan tiruan ye...lagi bagus yang ada ekstrak biji anggur... pastinya pilihla laa VITA E COMPLEX Shaklee...heheheh



FB Fanpage: zanaibuvitamin.com
Facebook: Zana Ahmad

No comments:

Post a Comment