Friday 11 July 2014

Produk Shaklee : Penyelesaian Kepada Masalah Eczema,Allergy Dan Alahan

Salam ramadhan....semoga hari ini lebih diberkati Allah s.w.t...amin.hari ini saya ingin berkongsi mengenai penyakit eczema yang selalu menyerang kanak-kanak dan juga orang dewasa.Bagi yang menghadapi masalah ini memang pening kepala memikirkan rawatannya.Ini kerana ia semakin merebak dari hari ke hari.Jika kanak-kanak yang mengalaminya memang tidak sanggup melihatnya kerana kesian tengok mereka sakit dan menangis tidak selesa.Dalam masa yang sama Shaklee ada penyelesaiannya.

Apakah itu eczema/atopik dermatis?
Eczema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang,gatal,kering,mengelupas,kemerahan dan bersisik.Penyakit ini ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit,iaitu organ pada tubuh manusia.



Kesan penyakit ini pada kanak-kanak boleh dilihat pada bahagian lutut,pelipat siku atas punggung,buku lali,belakang telinga,muka dan kulit kepala,manakala pada orang dewasa ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku.


Penyakit ini boleh dihidapi pelbagai lapisan umur,termasuk kanak-kanak.Biasanya ia lebih banyak dihidapi kanak-kanak berusia kurang 2 tahun.Eczema adalah masalah kesihatan yang ada kaitan dengan penyakit genetik (diwarisi dari ibu bapa).

Gejala Eczema
Acute Eczema
- "Erythema" kulit berasa panas,bergejolak dan gatal,keradangan
- "Papules" pembentukan tompok-tompok merah

Eczema Kronik
- Kulit menjadi kering,berair dan bersisik
- Kulit menebal,menjadi kasar dan berkedut

Apakah Punya Eczema?
Sehingga kini punca sebenar akan eczema belum dikenalpasti dengan sepenuhnya.Terdapat beberapa faktor dalaman dan luaran yang mencetuskan eczema seperti berikut.

1. Faktor Dalaman (fizikal)
  • Ahli keluarga yang mempunyai sejarah yang mengalami penyakit eczema,asma atau allergi rhintis.
  • Perubahan emosi yang ketara seperti keresahan dan stress.
  • Pemakanan dan minuman seperti alkohol,makanan tenusu,gandum,telur,makanan laut,pengawet dan pewarna makanan.
 2. Faktor Luaran (persekitaran)
  • Bahan-bahan iritasi : asap rokok,bahan-bahan kimia,cuaca yang terlalu panas dan lembap atau sebaliknya.
  • Alahan (allergi) : sabun,syampu,serbuk bahan pencuci,kosmetik,kulat,debunga,haiwan peliharaan dan hama habuk rumah (house dust mites)
 Rawatan Dalaman
  1. Alfalfa - Merupakan raja bagi segala tumbuhan dan herba.Alfalfa Complex Shaklee kaya dengan kandugan klorofil yang dapat membantu masalah penyakit kulit seperti eczema.
  2. Omega Guard - Omega Guard yang mempunyai Omega 3 yang bersifat anti inflamasi yang dapat mengawal keradangan kulit serta dapat menghaluskan kulit dan meningkatkan imuniti kulit terhadap jangkitan.
  3. Meal Shake/ESP - Sangat baik untuk pemulihan luka dan proses pengantian sel baru yang lebih sihat.Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya memulihkan luka eczema dengan cepat.
Rawatan Luaran
  1. Basic - Basic H2 Shaklee sangat sesuai untuk digunakan bagi mereka yang alah kepada sabun yang mempunyai bahan kimia.Campuran 5 titis Basic H2 ke dalam baldi mandian sudah mencukupi untuk mengering dan merawat eczema *tidak sesuai untuk pesakit eczema kering kerana boleh menyebabkan kulit bertambah kering dan bersisik.
  2. Vitamin E - Boleh di sapu untuk menghilangkan luka eczema berair dan memudarkan parut.
 * NUTRIFERON+VITAC+HERBALBLEND juga elok untuk eczema
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda.Sebarang pertanyan dan rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya ditalian berikut.


FB Fanpage: zanaibuvitamin.com
Facebook: Zana Ahmad 
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=11757761dafa3e68756adb17cfa9d730
 

No comments:

Post a Comment